Pilates

Pilates

Perfect Pilates is een wetenschappelijk onderbouwde trainingsmethode voor het lichaam. 

Het bestaat uit grondoefeningen voor buik, billen, benen, rug en armen. Pilates richt zich ook op een stevige en stabiele rug, daarom is Pilates geschikt voor beginners en gevorderden maar ook mensen met rugklachten. De sleutelwoorden bij Pilates zijn: stabiliteit, flexibiliteit en lichaamsbeheersing.

Wat is Pilates?

Pilates is een 100 jaar oude methode. De oefeningen zijn echt super, maar de wetenschap is veranderd. Een team van therapeuten en artsen van Fysio Physics heeft daarom de methode geperfectioneerd. Perfect Pilates is daardoor verantwoord en nog effectiever dan de gewone Pilates.

Voor wie is Perfect Pilates?

PP is eigenlijk voor iedereen. Jong & oud, beginners & gevorderden, topsporters & niet-sporters. Er zijn zelfs speciale lessen voor zwangere vrouwen, ouderen en mensen met rugklachten.

Wat kun je bereiken met de oefeningen?

  • een strakke buik en billen
  • een mooi sportief lijf met slanke spieren
  • een sterke en soepele rug (minder rugpijn)
  • meer lenigheid en flexibiliteit
  • stabieler en meer ontspannen in je lijf
  • lekkerder in je vel

Waarom sporten bij een Perfect Pilates Trainer?

De Perfect Pilates opleidingen worden gegeven door gespecialiseerde pilates docenten. Sporten bij een Perfect Pilates Trainer van Fysio Physics staat garant voor een goede en verantwoorde les. 

Waarom krijg je van Perfect Pilates een mooi, sportiever lichaam?

Bij Perfect Pilates leer je om de spieren beheerst aan te spannen. Hierdoor gaat de spierspanning, de tonus, omhoog. De spier wordt steviger en gaat meer verbranden en dat zie je. Het voordeel is dat Perfect Pilates werkt aan alle grote spieren. Onze dagelijkse handelingen door werk en sport zijn vaak eenzijdig. Door Perfect Pilates train je in evenwicht en komt je lijf beter in balans.

Wat is er zo uniek aan Perfect Pilates?

Gewone oefeningen zijn gericht op de oppervlakkige spieren. Perfect Pilates is de eerste trainingsmethode dat zich richt op zowel de diepe als de oppervlakkige spieren. De diepe spieren zijn super belangrijk voor het stabiliseren van onze gewrichten. Door ‘verslapping’ van bijvorbeeld de diepe rugspieren gaan de oppervlakkige spieren verkrampen en krijg je rugpijn. Massage van de rugspieren lost dit probleem niet op. Daarom werken steeds meer fysiotherapeuten en oefentherapeuten met Perfect Pilates. Met Perfect Pilates komt je lichaam snel weer in balans en verdwijnen (de meeste) gewrichtsklachten maar ook rug- en nekklachten.

Het is wetenschappelijk bewezen!

Het is ook aangetoond dat mensen na een aantal weken Perefct Pilates training:

  • minder rugpijn hebben;
  • minder vet en stevigere spieren hebben;
  • sneller rennen;
  • meer evenwicht hebben;
  • meer energie hebben (zelfs ouderen in een verpleeghuis!);
  • zich fijner voelen.

Daarom wordt Perfect Pilates zowel als topsporter training als bij revalidatie van fysiotherapiepatiënten gebruikt.

Pilates of Yoga?

Vaak wordt Pilates gecombineerd met Yoga technieken. Bij Perfect Pilates gaan we niet uit van Yoga maar van de zuivere Pilates technieken. Yoga is een Boedhistische meditatie gericht op eenwording met het universum. Yoga betekent letterlijk juk: ‘onder één juk verkeren met het goddelijke’. Het team van Fysiophysics heeft bewust gekozen om geen Yoga te integreren in de Perfect Pilates. Doelstelling van Joseph Pilates was geen religieuze meditatie, maar training van het lijf.

Voor meer informatie of een gratis proefles kun je een mail sturen naar marion.danst@gmail.com

 

 

close
Facebook IconTwitter IconVind mij op LinkedIn